Deze week mijn nieuwe onderneming en website BoostXXL gelanceerd. Na enkele weken van voorbereiding is het nu eindelijk zover. Mijn nieuwe activiteit heeft een gezicht en een naam gekregen. De naam van de nieuwe onderneming is BoostXXL. Met AFAS software geeft u uw administratie een boost en BoostXXL geeft u de XXL.
Sinds kort ben ik AFAS Expert. Na een succesvolle presentatie bij AFAS en ruime ervaring met AFAS software ben ik toegelaten tot de groep van AFAS Experts. AFAS Experts is een netwerk van veelal zelfstandige professionals met gedegen AFAS en branchekennis. Een Expert levert vaste of tijdelijke personele aanvulling. Alle niet AFAS gerelateerde financiële interim en overige werkzaamheden blijven onder RGR Financial Services.
Waarom de nieuwe activiteit onder een nieuwe naam zult u zich afvragen. Waarom niet gewoon onder RGR Financial Services. Wel ik ben van mening dat je unieke producten of diensten niet moet verstoppen tussen andere activiteiten. AFAS software is een uniek product waarbij je toewerkt naar een volledig geautomatiseerde administratieve omgeving waarbij papiergebruik tot een minimum wordt beperkt en waarbij administratieve processen worden geautomatiseerd door middel van workflows.
Dit is ook wat ik nastreef. Ik probeer ondernemers hier bewust van te maken. Te vaak kom ik situaties tegen waarbij er naast geautomatiseerde systemen ook, aanvullend op het systeem, nog gegevens worden bijgehouden in Word of Excel. Deze half geautomatiseerde systemen werken fouten in de hand en veroorzaken extra werk.
Te vaak en te veel mopperen ondernemers over hun administratieve lasten. Deze lasten worden voor een relatief klein deel door de overheid veroorzaakt maar intern ligt het verhaal vaak bij de ondernemer zelf. Er wordt door de ondernemer onvoldoende tijd besteed aan de oorzaak van het probleem. In veel gevallen wordt de oorzaak niet opgelost maar wordt er een bypass gemaakt om het probleem op te lossen. Het gevolg is dat de oorzaak van het probleem blijft bestaan. Dit heeft tot gevolg dat dit ook met andere problemen gebeurt waardoor de administratieve druk alleen maar toeneemt.
Goed ingerichte geautomatiseerde systemen kunnen zowel de interne als de externe problemen oplossen. Hiervoor dient onder andere een goede procesbeschrijving aanwezig te zijn. Als deze aanwezig is kunnen veel processen in een workflow worden gezet waardoor administratieve processen worden geautomatiseerd. Zo niet dan zullen deze moeten worden opgesteld want een goede proces beschrijving vormt de basis voor het automatiseren van de administratieve processen. Daarnaast beschikken goede geautomatiseerde systemen over tools waarmee ook de uitvraag door de overheid kan worden geautomatiseerd en dus kan worden geminimaliseerd.
Herkend u als ondernemer dit soort problemen denk dan eens goed na over wat u wilt gaan doen met uw administratie. De boel laten zoals het is of uw administratie een boost geven? Het is aan u. Ik wil u met veel plezier adviseren en ondersteunen. Maar denk er aan eerst moet u investeren om een optimaal rendement te behalen. Het is niet anders als met de verkoop van uw producten. U moet eerst investeren in uw klanten voordat u uw producten kunt gaan verkopen. Bij uw administratie is dit niet anders. Eerst investeren in uw software en processen waarna u vervolgens uw administratieve lasten en kosten kunt reduceren.
Heinkenszand, 01-06-2016.
Recente reacties